skivtoppen

Ibland köper jag skivor för en femma eller så, som jag inte vet hur de låter. Här skriver jag om de bästa.

fredag, februari 17, 2006

Natalie-Ann - Doctor Games

Natalie-Ann
"Doctor Games"
Singel, 1984
SPELLBOUND

Det är rätt tydligt för mig hur vissa saker helt enkelt blir lättare att stå ut med när tiden har gjort sitt. Jag blir verkligen irriterad till vansinne av hur äckliga 50 Cents eller Tough Alliances låtar är, men ger jag mig själv tjugo år så kommer saken hamna i ett perspektiv där ursäkten "jaja, det var en helt annan tid då" kan få de mest plumpa och obehagliga låtarna att kännas helt ok.
"Doctor Games" med Natalie-Ann från 1984 ligger rätt bra i tiden nu. Det är nästan överdrivet sexanspelande. Men en låt om en sjuksköterska går från avdelning till avdelning för att förföra doktorer och spela "doctor games" är så over-the-top-dumt att man ler lite åt det, och lyssnar på låten istället. Den är inte så dum. Speciellt inte för mig som gillar misslyckad musik. Saker som ska svänga med inte gör det är alltid kul, och här försöker man sig på att göra hård, pulserande elektrodisco men får inte alls till det. Sångerskans röst är för svag, texten är för plump, produktionen är så risig och allt är på fel sida om gränsen.
Det slutar med att jag får sympati för hela låten. Att jag tycker lite synd om att de gjort en så misslyckad singel. Att de försöker göra sexig disco, men allt man vill göra är att klappa dem på huvudet. Extra bonus för att refrängen låter som Blossa-reklamen.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Hi Roger G !!
I searching this 7" single from NATALIE ANN !!
Are you interested to sell it ??
I would pay you good money for it !!
Please let me know !!
BWS sentihooker

fredag, 28 augusti, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home