skivtoppen

Ibland köper jag skivor för en femma eller så, som jag inte vet hur de låter. Här skriver jag om de bästa.

torsdag, februari 09, 2006

Miss Blitz - Dancing Shoes

Miss Blitz
"Dancing Shoes"
Singel, 1981
A&R RECORDS

Ännu en singel som ger fruktlösa resultat när man letar information på nätet. Jag tror jag köpte den för att Miss Blitz låter så bra. Italodiscon är ju väldigt förtjust i artistnamn som börjar med Mr eller Miss, och kanske var det något sånt jag väntade mig.
"Dancing Shoes" är nåt helt annat.
Precis som med Matilda Mus som jag skrev om häromdagen så är det här rätt fånig musik. Kanske är det för att jag anar av låtskrivarnamnen att det här är en holländsk skiva som jag drar den här parallellen, men jag tycker det låter rätt mycket som Grupo Sportivo, som var ett tokstolligt holländsk new wave-band i slutet av 70-talet. "Dancing Shoes" är en helt galen låt. I grunden en intensiv och smått enerverande poplåt, men full av roliga infall och plötsliga falsetter som fick mig att falla för den ganska omgående.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello ,please to meet you,Miss Blitz is sitting next to me.We search under her name.And we came out on this site.We don,t under stand the language.Miss Blitz like to react,but we don,t understand what you wrote about her.
Miss Blitz like to know also where did you get the single.
Please write us,r.heijberg5@chello.nl.or zilveren zwaan chello.nl

Maybe you like to know,that Miss Blitz,her real name is Marianne .She lives in Vlaardingen/Holland .

måndag, 20 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home