skivtoppen

Ibland köper jag skivor för en femma eller så, som jag inte vet hur de låter. Här skriver jag om de bästa.

onsdag, mars 22, 2006

The Doll - Desire Me

The Doll
"Desire Me"
Singel, 1978
Beggars Banquet

Efter en snabbkoll på internet så förstår jag att The Doll var en rätt utskrattad Blondie-kopia i slutet av 70-talet, mer ihågkomna för sina leopardbrallor än för musiken. Jag har några singlar med The Doll, och det är lätt förstå varför de fick sitt rykte. Även om estetiken är någorlunda rätt så känns allting påklistrat och anpassat, och även om man spelar de musikaliska korten efter reglerna så saknas den riktiga skärpan i låtarna.
Det stora undantaget heter "Desire Me", vad jag förstår deras andra singel. Det här hade inte Blondie gjort bättre. En klassisk poplåt stöpt i det sena 70-talets new wave/punk-form. Med höjning och allt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sicken popstänkare. Mumma för trötta öron!

söndag, 02 juli, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home